میلگرد دوپولیش ck45 و نکات مهم درباره آن!

به طور کلی به فولادهایی که ظاهری براق و آینه‌ای با طول ۶ متر و دارای سطح صیقلی دارند میلگرد دوپولیش ck45 می‌گویند. میلگرد دوپلیش ck45 از فولاد ck45 تولید می‌شود. فولاد ck45 یک آلیاژ پرکاربرد بوده که فناوری تولید و مختلف آن هر روزه دچار دگرگونی می‌شود. از مصارف فولاد ck45 می‌توان در کارهای سرد، برگشت دهی، یکپارچه سازی، آبدهی و غیره نام برد. برای خرید میلگرد پولیش لازم و ضروری بوده تا کمی اطلاعات داشته باشید. 

میلگرد دوپولیش ck45 و نکات مهم درباره آن!

قیمت میلگرد ck45

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت میلگرد ck45 با ما تماس بگیرید.

نحوه تولید میلگرد دوپولیش ck45

شمش‌های فولادی ck45 را بعد از چندین بار عمل نورد در دمای زیاد، به برش‌های دایره‌ای و میلگرد بدل می‌شود. در میلگرد دوپولیش ck45 به دلیل زیاد بودن اندازه کربن در ساختار ck45 نسبت به میلگردهای معمولی فولادی سبب شده تا میلگرد دوپولیش ck45 سختی و استحکام بیشتری داشته باشد. 

میلگرد دوپولیش ck45 در دمای ۶۵۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد پخته شده است و بعد در دمای ۹۰۰ تا ۱۱۵۰ درجه سانتی‌گراد آهنگری بر روی آن انجام می‌شود. سپس وقتی نرمال سازی و تاب کاری تکمیل شد، میلگرد توسط آب و یا روغن سردکاری می‌شود. میلگرد در سردکاری سختی زیادی پیدا می‌کند. 

با تغییر کردن اندازه سختی و مشخصات دیگر، دمای میلگرد تنظیم می‌شود. قیمت میلگرد دوپولیش ck45 از باقی میلگردهای موجود بیشتر بوده است و علاوه بر این برند تولید کننده آن نیز به اندازه قیمت تاثیرگذار بوده است. 

ضمن اینکه کاربرد بر قیمت این محصول و سایر محصولات مانند قیمت میلگرد ck45 تاثیرگذار است. قیمت میلگرد ck45 یا مقاومت بالا از کاربردهای آن تاثیر بسزایی می پذیرد و علاوه بر آن، عوامل دیگری هم هستند که بر قیمت این میلگرد تاثیر می گذارند. 

نحوه تولید میلگرد دوپولیش ck45

همه چیز در مورد میلگرد دوپولیش ck45

کاربرد میلگرد دو پولیش چیست؟

ویژگی ها هم جز آن دسته از عواملی هستند که بر قیمت هر محصولی تاثیر می گذارند. برای مثال، قیمت ورق آلمینیوم هم مانند قیمت میلگرد ck45 از ویژگی های آن تاثیر می پذیرد. قیمت ورق آلمینیوم در ویژگی های مختلفی که دارد، متفاوت است. 

مقاومت خمشی یک ماده، بیانگر میزان نیرویی است که یک ماده می‌تواند قبل از شکستن در اثر خم شدن تحمل کند. مقاومت خمشی میلگرد CK45 بین 500 تا 600 مگاپاسکال است. این مقدار مقاومت خمشی، میلگرد کربن CK45 را به یک ماده نسبتاً مستحکم تبدیل می‌کند. 

از میلگرد دوپولیش ck45 در موارد گوناگونی استفاده می‌شود. با توجه به حساسیت و دقت کار از این میلگرد در مواردی همچون:

  • از این میله گرد در محل‌هایی که زیبایی و معماری بسیار مهم است استفاده می‌شود.
  • از میلگرد دوپولیش ck45 میله‌های بارفیکس نیز ساخته می‌شود.
  • از این میله گرد در صنعت راه سازی به کار برده می‌شود.
  • در صنعت خودروسازی از این میلگرد ساخته می‌شود. مثلاً در ساخت کمک فنر، جلوبندی غربیلک، فرمان دست راهنما، صندلی ماشین و غیره استفاده می‌شود.
  • از میلگرد دوپولیش ck45 در صنایع نفت و گاز استفاده خواهد شد.
  • در صنعت هوافضا از این میلگرد استفاده می‌شود.
  • در ساخت ماشین‌های کشاورزی و صنعتی مانند کمباین از میلگرد دوپولیش ck45 استفاده می‌شود.
  • از این میلگرد در صنایع پمپ سازی نیز بهره‌گیری می‌شود.
  • در صنعت ساخت پیچ و مهره نیز از میلگرد دوپولیش استفاده می‌کنند.
  • درساخت شفت جک‌های هیدرولیک و پنوماتیک حمل و نقل، باربر و جرثقیل نیز از میلگرد دوپولش استفاده می‌شود.

ضمن اینکه قیمت میلگرد استیل هم با توجه به ویژگی ها و مزایایی که دارد، تعیین می شود. این میلگردها به دلیل استفاده از آلیاژهای مختلف در روند تولید آنها، علاوه بر ویزگی های مختلف، قیمت های متفاوتی هم به دست می آورند. 

کاربرد میلگرد دو پولیش چیست؟

انواع مختلف میلگرد دوپولیش شامل چه مواردی اسـت؟

میلگردها انواع گوناگونی دارند و از لحاظ ویژگی و کاربرد با هم متفاوت بودند. ترانس یکی از انواع میلگردهای موجود در بازار بوده است که کاربردهای فراوانی دارد. میلگرد ترانس خود به تنهایی انواع گوناگونی از میلگردها را داراست و یکی از این نوع‌ها دوپولیش بوده است. 

“میلگرد دوپولیش ck45” ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و برای موارد گوناگون و متفاوتی از آن بهره‌گیری می‌شود. میلگرد دوپولیش طی عمل نورد گرم ساخته شده و به پولیش تبدیل می‌شود. علت محبوبیت میلگرد دوپولیش مقاومت بسیار بالا و زیبایی آن بوده است. 

این میلگرد معمولاً به گونه ۵ صدم تا ۱۰ صدم میلی‌متر ساخته می‌شود و یکی دیگر از نام‌های میلگرد دوپولیش، میلگرد بلبرینگ خور است و به دو شکل سر زرد و سر قرمز تولید و روانه بازار می‌شود. میلگردی که از جنس آهن ساخته شده باشد سر زرد بوده است و میلگردی که از جنس ck45 تولید می‌شود سر قرمز می‌نامند. 

رنگ موجود بر روی سطح میلگرد ساختار و روش تولید آن را نمایان می‌کند زیرا هر کدام از این میلگردهای گفته شده به علت روش تهیه متفاوت ویژگی و مشخصات متفاوتی نیز دارند. 

در خرید هر نوع محصولی، توجه به قیمت آن حائز اهمیت است. برای مثال، قیمت رابیتس برای خریدار از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه بر آن، عوامل بسیار دیگری هم هستند که بر قیمت این محصول تاثیر می گذارند که مهم ترین آنها، کیفیت است. 

علاوه بر قیمت میلگرد ck45، قیمت وال پست منقطع هم به عوامل مختلفی مانند نوع آلیاژ، ضخامت، ابعاد و استاندارد تولید بستگی دارد. انتخاب وال پست منقطع با قیمت مناسب و رقابتی، ضمن حفظ کیفیت، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز کمک می‌کند. 

انواع مختلف میلگرد دوپولیش شامل چه مواردی اسـت؟

مشخصات میلگرد دوپولیش ck45 چیست؟

این نوع میلگرد ۶ متری بوده و اغلب در اندازه‌های ۱۰ الی ۸۰ میلیمتری و با دقت صدم میلی‌متر ساخته می‌شود. جنس مواد اولیه آن معمولا آهن و ck45 بوده است. این میلگرد بلبرینگ خور بوده است و با سنگ زنی به بیشترین دقت خود می‌رسد. 

به طور کلی، در مقایسه هر محصولی در انواع مختلف آن، توجه به قیمت از اهیمت بسیاری برخوردار است. البته که برای مقایسه محصولاتی مانند قیمت میلگرد st52، باید عوامل بسیاری را در نظر بگیرید که تناسب قیمت و کیفیت این میلگردها با یکدبگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین، در مقایسه قیمت میلگرد st37 هم باید به عوامل دیگری توجه کنید. اما مهم ترین نکته این است که صنعت خود را به درستی بشناسید و آن را به دقت بررسی کنید و اگر این میلگرد مدنظر شما بود، به بررسی قیمت آن با سایر موارد بپردازید. 

میلگرد دوپولیش ck45 در سایز یک الی سه صدم منفی و ۵ الی ۸ منفی ساخته می‌شود که هر یک جهت استفاده در تولید محصولات صنعتی مختلف به کار می‌رود. جدول زیر، مشخصات فنی این نوع میلگرد را به طور خلاصه نشان می دهد:

مشخصهمقدار
جنسفولاد ck45
استانداردDIN 1.1191
قطر8 تا 120 میلی‌متر
طول5.5 تا 6 متر

نکات خرید و قیمت میلگرد دوپولیشCK45

در صنعت، همه محصولات فولادی که متنوع هستند و در صنایع بزرگ و کوچک کاربرد دارند را بر اساس میزان سختی شان به سه گروه تقسیم بندی می کنند: کربن بالا، کربن متوسط و کربن پای. میلگرد دوپولیش محصولی است که به آن استیل CK45 نیز گفته می‌شود. 

نه تنها در مورد انواع میلگردها با تحمل فشار بالا، بلکه درباره ورق های دیگری مانند ورق mo40 هم این موضوع مشخص است که قیمت ورق mo40 در انواع مختلف متفاوت است، دلیل آن هم نیاز بازار به کاربردهای مختلف این ورق است. 

به علاوه، قیمت فلنج هم در انواع متفاوت، تفاوت هایی دارد. با این که این تفاوت ها بسیار زیاد نیستند اما می توان گفت که قیمت فلنج در انواع مختلف، قیمت متفاوتی را شامل می شود. 

از جمله فراوان ترین و رایج ترین  این فولادها به شمار می‌رود. این فولاد به دو صورت عادی و نرمال وجود دارد. گفتیم که این میلگرد فولادی طی فرآیند نورد گرم قابلیت تولید شده و در گروه محصولات کربن متوسط  قرار می‌گیرد. حدود ۰/۴۵ درصد، طیف اصلی کربن موجود در آن را نشان می‌دهد که کاملا مطلوب است.

قیمت میلگرد CK45

اگر قصد خرید را دارید باید بدانید که لیست قیمت میلگرد CK45 در انواع متفاوت آن، متغییر است. قیمت میلگرد دو پلیش ck45  به عواملی همچون کیفیت و متریال به کار برده شده،میزان محصول ، نوسانات و تورم دلار، متغییر تخمین زده می‌شود. توجه داشته باشید که استعلام میلگرد دوپولیش باید به روز استعلام گرفته شود.  

با توجه به افزایش تورم و نوسانات بازار قیمت میلگرد پولیش ck45  و سایر میلگرد ها ثابت نیست و همیشه در حال تغییر و جابه جایی است . با اگاهی از قیمت روز میلگرد CK45 می توانید با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید‌. 

مولیبدن، نیکل و کروم از عناصر آلیاژی هستند که در ترکیب شیمیایی گریدهای میلگرد CK45 به مقدار کم وجود دارند. این عناصر باعث افزایش مقاومت به خوردگی و سایش فولاد می شوند.

نکات خرید و قیمت میلگرد دوپولیشCK45

وزن مخصوص فولاد ck45 چقدر است؟

وزن مخصوص فولاد و میلگرد ck45 یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت این فولاد  است. قطر فولاد تعیین کننده قیمت فولاد CK45 است. بعنی هرچقدر میلگرد کلفت تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. روش محاسبه قطر میلگرد قابل مقایسه است. 

اهمیت روش محاسبه وزن آهن آلات در این است که ظرفیت های حمل با ماشین های گوناگون و وزن کلی سازه باید محاسبه شود.

  • وزن اصلی آهن آلات ۷.۸۶ کیلوگرم بر دسی متر مربع تخمین زده شده است. همچنین فرمول زیر هم صادق است.
  • وزن قطعه‌ی مورد نظر (که در اینجا وزن مخصوص آهن٬ ۷.۸۶ است.) = وزن مخصوص × حجم
  • همچنین برای محاسبه‌ی حجم نیز طول درسطح مقطع ضرب و رابطه زیر کاربردی است.

وزن = وزن مخصوص × قطر یا ضخامت × عرض × طول

وزن مخصوص فولاد ck45 چقدر است؟

میلگرد دو پولیش، یک میلگرد مقاوم در صنعت

یکی از اصلی‌ترین میلگردهایی که امروزه در صنعت استفاده می‌شود میلگرد دوپولیش ck45 بوده است. این میلگرد برای فعالیت‌های ساختمانی بسیار مناسب است زیرا جلوه‌ای زیبا، قدرت و استحکام بسیار زیادی دارد. 

شما می‌توانید این میلگرد را در صنایع مختلف استفاده نمایید و اگر قصد تهیه آن را دارید قبل از خرید به رنگ آن توجه نمایید. رنگ این میلگرد نباید تیره باشد زیرا تیره بودن ظاهر آن نشانه خرابی میلگرد بوده است.

پرمصرف ترین میلگرد آلیاژی در صنعت خودرو ، مهندسی مکانیک ، ساخت شفت ها و غلطک های صنعتی میلگرد دوپولیش می‌گویند. امروزه میلگردهای پولیش، در طرح و رنگ متنوع عرضه می‌شود. در یکسال گذشته فروش میلگرد دوپولیش ck45، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

میلگرد دو پولیش، یک میلگرد مقاوم در صنعت  

سخن پایانی

در پایان می توان گفت که میلگرد دوپولیش CK45 که با نام‌های میلگرد سنگ‌خورده، میلگرد ترانس و میلگرد سرقرمز نیز شناخته می‌شود، نوعی میلگرد آلیاژی با استحکام بالا و سطح صاف و صیقلی است. 

این میلگرد از جنس فولاد CK45 با 0.45 درصد کربن ساخته می‌شود و به دلیل خواص منحصر به فرد خود، در کاربردهای متنوعی از جمله ساخت قطعات خودرو، ماشین‌آلات صنعتی، سازه‌های الکتریکی و کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

02168517000