شگفتی‌ های بکار بردن میلگرد استیل در ساختمان سازی

میلگرد استیل در ساختمان ‌سازی بسیار به کار میرود. این میلگرد به دلیل استحکام و هم چنین انعطاف‌پذیری بالایی که دارد در ساخت اسکلت ‌ساختمان بسیار پر کاربرد است. در واقع میلگرد از قطعه‌های فولادی تولید شده که در صنعت و ساختمان‌سازی بسیار پرکاربرد محسوب می‌شود. اگر بخواهیم میلگردی را نام ببریم که بیشترین کاربرد را در صنعت دارا باشد، قطعا باید به میلگرد استیل اشاره کنیم.

قیمت میلگرد استیل

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت میلگرد استیل با ما تماس بگیرید.

انواع میلگرد استیل در صنعت ساخت و ساز

میلگرد استیل در ساختمان در میان سایر میلگرد‌ها بیشترین کاربرد و کارایی را دارد. یک نوع دیگر میلگرد‌های استیل وجود دارد که این نوع میلگرد هم استیل و ضد زنگ است. در حقیقت میلگرد استیل در میان صنایع و ساختمان سازی همین‌طور نفت و پتروشیمی دارای کاربرد فراوانی است.

یکی از ویژگی‌ های مهم میلگرد استیل با مقاومت بالا، مقاومت آن در برابر خوردگی است. این نوع فولاد به‌طور معمول دارای روکش‌های محافظی مانند کروم است که از زنگ‌زدگی و خوردگی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، میلگرد استیل با مقاومت بالا دارای استحکام بالا و قابلیت انعطاف مناسبی است که آن را برای استفاده در شرایط مختلف و بارهای سنگین مناسب می‌سازد.

میلگردهای استیل به دوسته تقسیم می‌شوند:

  • میلگرداستیل کربن
  • میلگرد استیل ضد زنگ
به طور کلی نه تنها درباره این نوع میلگرد، بلکه میلگردهای دیگری مانند میلگرد st37 هم از این ویژگی ها برخوردارند. البته که قیمت میلگرد st37 با توجه به این ویژگی ها تعیین می شود و علاوه بر آنها، عوامل بسیار دیگری هستند که بر قیمت این میلگرد تاثیر می گذارند. 

همه چیز در مورد میلگرد استیل در ساختمان

فواید میلگرد استیل ضد زنگ چیست؟

از فواید میلگرد استیل در ساختمان از نوع ضد زنگ می‌توان به مقاومت آن در برابر رطوبت اشاره کرد‌. بنابراین از این میلگرد در ساختمان‌هایی که امکان برخوردشان با رطوبت زیاد است استفاده می‌شود. یکی دیگر از فواید میلگرد استیل ضد زنگ می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت اشاره کرد. 

به طور کلی، این میلگرد را می‌توان به دو دسته اصلی استنلس استیل بگیر و استنلس استیل نگیر تقسیم کرد. البته پیش از آن باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت انواع مختلف میلگرد مانند قیمت میلگرد st52 هم در انواع مختلف با توجه به ویژگی ها و مزایای متفاوتی که دارد، متفاوت است.

این میلگرد با توجه به مقاومت فوق‌العاده‌ای که از خود در برابر حرارت نشان می‌دهد. در صنعت جوش کاری بسیار پرکاربرد است. فواید این میلگرد به این صورت بوده که درصد بالایی از نیکل و کروم در آن وجود دارد وهمین ویژگی سبب شده تا مزیت مغناطیسی از خود نشان ندهد.

از دیگر فواید میلگرد استیل ضد زنگ می توان به کاربرد این آلیاژ در ماشین سازی اشاره کرد. این کاربرد به دلیل دقت و کیفیت بالایی است که این میلگرد در صنعت ماشین سازی از خود نشان می‌دهد. 

همچنین، به عنوان مثالی دیگر هم می توان گفت که قیمت رابیتس جز آن دسته از محصولاتی است که در انواع مختلف به دلایل مختلفی مانند ویژگی ها و کاربردهای متفاوت، تفاوت هایی را شامل می شود.

فواید میلگرد استیل ضد زنگ چیست؟

مزایای میلگرد استیل کربن شامل چه مواردی است؟

این نوع میلگرد که گونه‌ای دیگر از “میلگرد استیل برای ساختمان” شناخته می‌شود، دارای کاربرد و فواید زیادی در صنایع گوناگون است. این میلگرد به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد در ساخت ساختمان و هم چنین آرماتوربندی نقش پر رنگی ایفا می‌کند. 

میلگرد استیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد، در طیف وسیعی از کاربردها، از جمله موارد زیر استفاده می‌شود. البته که قیمت هر محصولی مانند قیمت فلنج در کاربردهای مختلف متفاوت است. 

بیشتر معماران و ساختمان سازان برای اسکلت بندی  از این نوع میلگرد بسیار استفاده می‌کنند. هم چنین یکی دیگر از فواید این میلگرد می‌توان به مزیت انعطاف‌پذیری این میلگرد اشاره کرد. باتوجه به مزیت انعطاف‌پذیری میلگرد استیل کربن در ساختمان‌سازی، نفت‌ و پتروشیمی، صنعت ‌کشاورزی بسیار پرکاربرد است.

باتوجه به این که میلگرد استیل کربن فوایدی بیشماری دارد در کنار این فواید معایبی را هم دارا است. مهمترین معایب استیل، عدم وجود خاصیت ضد زنگ تعریف می‌شود‌.  متاسفانه این عیب، سبب شده‌است که این میلگرد را فقط برای جاهایی به ‌کار ببرند که رطوبت نداشته‌ باشند.

برای مثالی دیگر هم می توان گفت که وال پست هم در انواع مختلفی مانند وال پست منقطع وجود دارد که قیمت وال پست منقطع هم در انواع مختلف به دلیل داشتن کاربردها و ویژگی های مختلف، متفاوت است که این تفاوت چندان زیاد نیست. 

یکی از مهم‌ترین مزایای میلگردهای استیل مربعی که از انواع میلگردهای استیل است و یا انواع دیگر آن، مقاومت آنها در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. این ویژگی به دلیل وجود عناصر آلیاژی مانند کروم و نیکل در ساختار آنها است. مقاومت در برابر خوردگی، میلگردهای استیل مربعی و دیگر انواع آن را برای استفاده در محیط‌های خورنده مانند مناطق ساحلی، تاسیسات شیمیایی و سازه‌های دریایی مناسب می‌کند.

مزایای میلگرد استیل کربن شامل چه مواردی است؟

قابلیت میلگرد استیل ضد‌ زنگ در صنعت غذایی چیست؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین صنعت، صنعت غذایی است.  با توجه به حساس بودن کارایی این صنعت، در بدو شروع و استارت کار باید دارای قطعات، ماشین‌آلات، ورق‌های باکیفیتی باشید. برای ارتقای کیفیت محصول، خصوصا کیفیت موادغذایی سالم باید از میلگرد استیل ضد زنگ در ساخت تجهیزات آن استفاده شود.

در خرید هر محصولی مانند ورق mo40، توجه به قیمت اهمیت دارد. قیمت ورق mo40 با توجه به عوامل مختلف بسیاری تعیین می شود که از جمله این عوامل می توان به کیفیت و ابعاد مدنظر خریدار اشاره کرد. 

شما می‌توانید برای ساخت تجهیزات آشپز خانه از میلگرد استیل ضد زنگ استفاده کنید که یک نمونه آن می‌توان در ساخت همزن اشاره کرد. همزن قابلیت شستشو دارد و در طی آن با آب و رطوبت در تماس است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا حدالامکان در ساخت آن حتما از میلگرد استیل ضد زنگ استفاده شود. 

یکی از نکاتی که باید در ساخت و تولید میلگردهای استیل ضد زنگ در صنعت غذا سازی به آن توجه کرد، این است که حتما باید با استفاده‌از آلیاژ‌های باکیفیت ساخته ‌شود. تولید با آلیاژ‌های با کیفیت سلامت مواد غذایی را به چالش می‌کشاند.

هرچند قیمت مهم است، اما توجه به ارزش و کیفیت محصول نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال هم می توان به قیمت ورق آلمینیوم اشاره کرد که قیمت این ورق در کیفیت های مختلف متفاوت است و طبیعتا هر چه کیفیت این ورق ها بالاتر باشد، قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود. 

قابلیت میلگرد استیل ضد‌ زنگ در صنعت غذایی چیست؟

میلگرد استیل کربن در ساخت ساختمان چیست؟

این میلگرد با توجه به خاصیت انعطاف‌‌پذیری در ساختن اسکلت و بدنه‌ ساختمان و هم چنین ساخت بتن برای زیاد شدن مقاومت و استحکام آن نقش فوق‌‌العاده مهمی دارد.

در واقع میلگرد یکی از متداول‌ ترین قطعه‌ های فولادی‌است که در ساختمان‌سازی و معماری بسیار پرکاربرد می‌باشد. بالابودن مقاومت و استحکام و هم چنین مقاومت کششی آن باعث جلوگیری از ترک خوردگی و شکستن بنا می‌شود. 

این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت هر محصولی از روند تولید آن تاثیر می پذیرد. برای مثال هم می توان به قیمت ورق هاردوکس اشاره کرد که قیمت این ورق به دلیل اینکه ممکن است در روند تولید آن، از آلیاژ متفاوتی برای خواص مختلف استفاده شود، قیمت متفاوتی را ایجاد می کند.

علاوه بر آن، در قیمت انواع میلگردها هم مانند قیمت میلگرد ck45، این عامل تاثیرگذار است. هر نوع میلگردی خاصیت و ویژگی های خاص خود را دارد که این مورد هم با توجه به آلیاژهای مورد استفاده در آن، بر قیمت آن تاثیرگذار است. 

به همین دلیل خواهان زیادی در بتن ساختمان‌ سازی دارد. این میلگرد باتوجه به انعطاف‌ پذیری و استحکام بالا، علاوه  بر ساخت اسکلت در ساخت بتن هم پرکاربرد است.

میلگرد استیل آلیاژی دارای مقاومت بالاو انعطاف‌پذیری بی نظیری است که این ویژگی سبب می‌شود در برابر عوامل محیطی، دچار خوردگی و فرسایش نشود. هم‌چنین در افزایش طول عمر آلیاژ نقش دارد‌. 

این استیل درپروژه‌های زیادی در دستورالعمل بسیاری از معماران و مهندسان قرار‌ دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که در انتخاب شکل مناسب میلگرد استیل چگونه‌ عمل‌کنیم واز کدام میلگرد استیل در ساختمان سازی استفاده‌کنیم.

این استیل هم‌چنین دارای ظاهری زیبا و ویژگی‌های مکانیکی بالایی است. از این رو بسیاری از معماران برای تزئین نمای بیرونی ساختمان از این استیل استفاده‌می‌کنند. طی سال های گذشته علاوه‌بر استفاده در نمای ظاهری و بیرونی ساختمان در سقف‌پوش ها هم از این استیل استفاده می‌کردند و این کاربرد به دلیل مقاوم بودن آن در برابر خوردگی و فرسایش است.

میلگرد استیل کربن در ساخت ساختمان چیست؟

بررسی تاریخچه میلگرد استیل در ساختمان سازی

استفاده‌ از این فولاد در ابتدای قرن بیستم متداول شد. افراد در ساخت ساختمان از این میلگرد استفاده می‌کردند. این کاربرد تا به امروز ادامه دارد. این ورق استیل دارای پیشینه‌ای طولانی نبوده و تا حدودی می‌توان آن را در دسته‌ی صنایع مدرن شمرد.

درساختمان‌های قدیمی در ساخت ‌‌و ساز از استیل هایی استفاده می‌کردند که دارای آلیاژ هایی با کیفیت پایین‌تر بودند. گرچه این استیل ها آلیاژهایی با کیفیت پایین داشتند اما مقاومت و عمر طولانی از خود نشان میدادند.

ورق استیل کارایی خارق‌ العاده‌ای در ساختمان‌سازی دارد. هم چنین از نظر هزینه، یکی از روش‌های مقرون به صرفه است.

اگر می‌خواهید ساختمان شما از نظر استحکام و مقاومت کارایی بالایی داشته و در برابر حوادث طبیعی از ایمنی بالایی باید بگوییم که میلگرد در ترکیبات بتن نقش مهمی دارد.این کاربرد به دلیل کم شدن ضخامت بتن و هم‌چنین افزایش کشش بتن است.

سایرکارایی میلگرد در ساخت بتن

  1. بالابودن استحکام ومقاومت بتن
  2. کاهش هزینه‌ها در مقایسه با سایر روش‌ها
  3. کم بودن مزیت شکنندگی

بررسی تاریخچه میلگرد استیل در ساختمان سازی

میلگرد استیل، اساس ساخت و ساز ساختمانی

به طور کلی یکی‌ از ابزار‌آلات ساخت‌ و ساز پرکاربرد در ساختمان‌سازی میلگرد استیل است.

این میلگرد دارای انواع مختلف و گوناگونی می‌باشد که هرکدام در قسمتی از ساختمان‌سازی کاربرد دارد. یکی ‌از نقاطی که بیشتر از این میلگرد استفاده‌ می‌شود کاربرد آن در پلکان و ستون‌ها است.

میلگردهای استیل ظاهری شبیه به استوانه دارند. متداول ترین روش‌های ساخت میلگرد استیل می‌توان به روش که جوش‌کاری و ریخته‌‌گری اشاره کرد.

قابلیت میلگرد در ساخت‌وساز پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای راپشت سر گذرانده‌ است. هرنوع میلگرد با توجه به شکل ظاهری آن کاربرد خاصی دارد.

میلگرد یا به عبارت دیگر آرماتور جز آن دسته مهمی از مصالح ساختمانی به حساب می‌‌آید. این میلگرد‌ها  در شکل‌ها و انواع گوناگونی ساخته می‌شوند و کاربرد آن‌ها بستگی به نوع هر یک دارد. انواع میلگرد به شرح زیر است.

  • میلگردهای ساده: این نوع میلگرد در صنعت بسیار مهم و کاربردی است. این نوع میلگرد در بتن‌سازی، ساختمان‌سازی هم‌چنین میلگرد‌های حرارتی کاربرد دارد. علاوه بر این کاربردها در ساخت انواع پیچ‌ومهره، قطعه‌سازی و…. جورد استفاده قرار میگیرد.
  • میلگرد فولاد کاربنی : این میلگرد در ساخت‌ و ساز قطعه‌هایی با تحرک بالا و استحکام هم چنین با ایمنی بالا کاربرد دارد. ازجمله این وسایل می‌توان به قطعه‌های سایش سطحی، دوکهای‌ماشین، ابزارهای‌نیمکت، غلتک‌ها و… اشاره کرد.

میلگرد فولاد آلیاژی: مرسوم‌ترین میلگردی که در بین ایرانیان وجود دارد این نوع میلگرد است. این میلگرد در ساخت  لوازم خانگی چون ماشین‌لباسشویی و یخچال و همین‌طور در صنعت ماشین‌سازی پرکاربرد است.

میلگرد استیل، اساس ساخت و ساز ساختمانی

مقایسه میلگرد استیل و میلگرد فولادی

میلگردها از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی هستند که در دو نوع کلی استیل و فولادی تولید می‌شوند. هر کدام از این میلگردها مزایای خاص خود را دارند و انتخاب نوع مناسب آن به عوامل مختلفی مانند شرایط محیطی، نوع سازه و میزان باربری مورد نیاز بستگی دارد.

جدول زیر مقایسه‌ای کلی بین میلگردهای استیل و فولادی ارائه می‌دهد: 

ویژگیمیلگرد استیلمیلگرد فولادی
مقاومت در برابر خوردگیبالاپایین
مقاومت در برابر حرارتبالامتوسط
مقاومت کششیبالابالا
قابلیت جوشکاریمتوسطبالا

سخن پایانی

میلگرد‌های استیل با توجه به خاصیت و ویژگی‌های خاص خود در ساختمان‌سازی کاربرد فراوانی دارند. این میله‌ها با توجه به ویژگی استحکام و مقاومت بالایی که از خود نشان می‌دهند، برای ساختن ساختمان‌های مقاوم در مناطقی که مستعد حوادث طبیعی چون زلزله هستند انتخاب عاقلانه‌ای می‌باشد. 

پیشنهاد‌ می‌کنیم برای ساختمان‌هایتان از این دونوع میلگرد استیل استفاده بهینه را داشته باشید. زیرا علاوه‌بر مقاومت و استحکام، این میله‌ها در برابر حوادث و موارد دیگر از نظر هزینه‌هم بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

علاوه براین کاربردها این میله‌ها در صنایع مهمی چون نفت‌وگاز، صنایع‌پتروشیمی، نساجی، غذا، قطعه‌های‌پالایشگاه‌ها و .. کاربرد فراوانی دارد. بی‌شک انتخاب بسیاری از افراد ازجمله معماران و مهندسان ساختمانی برای ساختن ساختمان این نوع میلگردهای استیل است.

02168517000